Heavenly sweetness goes further in the exploration of the Blue Note and Pacific jazz catalog. As usual rare or forgotten classics have been chosen for this second wave of reissue.
High quality reissue : Analog sound directly from the original master tapes, 180g vinyl, heavy cardboard sleeve and original artwork.
Heavenly Sweetness continue son exploration des albums injustement méconnus ou oubliés du catalogue Blue Note (et Pacific Jazz). Des disques qui ont passé l’épreuve du temps et qui méritaient d’être à nouveau édités 30 ou 40 ans après leur sortie initiale. 6 nouveaux albums viennent s’ajouter à la première série. Une fois de plus la plus grande attention a été donnée à la qualité de ces rééditions. Que ce soit au niveau du son, où nous sommes partis des masters originaux pour coller au plus près du son analogique des pressages initiaux, ou de l’image avec des scans haute definition et retouchés des magnifiques pochettes originales.
Ces vinyles sont disponibles en pressage 180g, avec visuels originaux imprimés sur des pochettes en carton épais, et un son analogique pour coller au plus près de l’original.
The album "contours" of the saxophonist Sam Rivers has been recorded for Blue Note in 1965 following the album "Fuschia swing Song". The musicians joining Sam Rivers (tenor & alto sax and flute) are Herbie Hancock (piano), Ron Carter (bass), Freddie Hubbard (trumpet) and Joe Chanmbers (drums). Four vigourous and strong tracks composed by Sam Rivers : "Point of many returns" with a hard pop structure, "Dance of the Tripedal" and "Euterpe" illustrate the sharp and incisive Sam's style. "Mellifluous Cacophony" is mixing marvellous harmonies with beautiful dissonances. The presence of Sam Rivers' very personal style is key in the structure as well as in the execution of this record session and reminds us the crucial role that Sam Rivers has played in the mid sixties as one of the leaders of the avant guarde. A staggering record just in between avant guarde and tradition in which Herbie Hancock, Freddie Hubbard and Ron Carter are playing music we don't hear on their other records from the same period.
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